Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mirbud chce budować drogi w PPP w podwarszawskich Markach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
09-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mirbud chce budować drogi w PPP w podwarszawskich Markach
Fot. Google Maps
Firma Mirbud jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na budowę i utrzymanie dróg na terenie podwarszawskich Marek w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

Miasto chce poprawić jakość czterech ciągów komunikacyjnych: Karłowicza-Sobieskiego-Modrzewiowej, Granicznej, Lisa-Kuli i Mickiewicza. Jest przygotowane do inwestycji, jednak finansowanie – a koszt jest niemały – chce rozłożyć na wiele lat. Stąd decyzja o realizacji w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Wcześniej Marki prowadziły już dwa postępowania w tej sprawie – w pierwszym nie było ofert, drugie zostało unieważnione przed upływem terminu składania ofert z uwagi na trudności z publikacją ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. – Decyzja o unieważnieniu podyktowana była dbałością o zachowanie należytej staranności w prawidłowym prowadzeniu postępowania – tak, aby wykonawcy mieli pewność, że postępowanie nie jest obarczone wadą mogącą wpłynąć na jego ważność – tłumaczył naszemu portalowi Dariusz Pietrucha, zastępca burmistrza Marek.

Budżet przekroczony, ale będzie analiza

Dziś upłynął termin składania ofert w trzecim przetargu. Wpłynęła jedna oferta – złożył ją Mirbud. Wykonawca jest gotów wybudować a następnie utrzymywać drogi przez 18 lat za 327 mln zł. To więcej niż planowało wydać miasto – zakładany budżet inwestora to ponad 220 mln zł.

Sprawa – jak można wywnioskować z komentarza burmistrza Jacka Orycha w mediach społecznościowych – nie jest jednak przegrana. Burmistrz zwraca uwagę, że płatność nie byłaby dokonywana jednorazowo, lecz zostałaby rozłożona na 18 lat, co pozwala łatwiej udźwignąć wydatek, a same płatności rozpoczęłyby się dopiero po zakończeniu prac budowlanych, na które wykonawca miałby trzy lata.

Przede wszystkim jednak burmistrz zwraca uwagę na efekt w postaci wybudowania i udrożnienia kluczowych szlaków komunikacyjnych w mieście. Jak zapowiada, teraz zostanie przeprowadzona analiza oferty, a po niej zostanie podjęta decyzja dotycząca ewentualnego zawarcia umowy.

Celem planowanego PPP jest m.in. ułożenie na wspomnianych ciągach drogowych nowej nawierzchni wraz z chodnikami, ścieżkami rowerowymi, czy zatokami autobusowymi, a także wykonanie odwodnienia tych dróg. Miasto ma już zezwolenia na realizację inwestycji drogowych dla ulic planowanych do objęcia programem PPP.

Wykonawca już budował w PPP

PPP w obszarze dróg w Polsce to wciąż nowy kierunek. Warto odnotować, że Mirbud, który jest zainteresowany budową dróg w tej formule w Markach, ma już w sowim portfelu podobny projekt – mowa o budowie dróg w formule partnerstwa na terenie Wałcza. Kontrakt był zawarty w 2022 roku, a budowa zakończyła się jesienią 2024 r. w przypadku Wałcza okres utrzymania wynosi 9 lat.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Piotr Malepszak: Czas postawić na drugą nogę w transporcie

Intermodal i logistyka

Piotr Malepszak: Czas postawić na drugą nogę w transporcie

Redakcja 08 lipca 2025

ZDG TOR wspiera Konin przy tworzeniu Planu Smart City

Drogi i autostrady

Sprawy urzędowe przez paczkomat InPost

Drogi i autostrady

Sprawy urzędowe przez paczkomat InPost

inf. pras. 20 września 2020

Toruń stawia na elektromobilność

Drogi i autostrady

Toruń stawia na elektromobilność

redakcja/inf. pras. 10 lipca 2017

Częstochowa zrealizuje duże inwestycje drogowe. Ma pieniądze z Unii

Drogi i autostrady

Bezpieczeństwo pieszych. Szef ZDM: Sygnalizacja czasem przeszkadza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Piotr Malepszak: Czas postawić na drugą nogę w transporcie

Intermodal i logistyka

Piotr Malepszak: Czas postawić na drugą nogę w transporcie

Redakcja 08 lipca 2025

ZDG TOR wspiera Konin przy tworzeniu Planu Smart City

Drogi i autostrady

Sprawy urzędowe przez paczkomat InPost

Drogi i autostrady

Sprawy urzędowe przez paczkomat InPost

inf. pras. 20 września 2020

Toruń stawia na elektromobilność

Drogi i autostrady

Toruń stawia na elektromobilność

redakcja/inf. pras. 10 lipca 2017

Częstochowa zrealizuje duże inwestycje drogowe. Ma pieniądze z Unii

Drogi i autostrady

Bezpieczeństwo pieszych. Szef ZDM: Sygnalizacja czasem przeszkadza

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5